v-بارسلونا توانسته در 12 بازی اخیر که با اتلتیکو مادرید در وینسته کالدرون داشته،11 گل به ثمر برساند

2-آخرین باری که اتلتیکو توانست بارسا را شکست دهد،20 فوریه 2010 بود
-بارسلونا توانسته 5 بار بعد از اینکه در بازی رفت تساوی کند،به مرحله ی بعد صعود کند که 3 بار آن را 1-1 مساوی کرده است

4-اتلتیکو در این فصل 21 پیروزی،4 تساوی و تنها یک شکست داشته که تنها شکست آنها به بازی با رئال مادرید در کوپا دل ری مربوط می شود


5-آمار بازی ها خانگی اتلتیکو مادرید سیموئنه:

لالیگا:14 پیروزی و 3 تساوی،بدون شکست

لیگ قهرمانان:7 پیروزی و 2 تساوی،بدون شکست

6-هیچکدام از بازیکنان دو تیم کارت قرمز دریافت نکرده اند

7-بارسا توانسته تنها 4 بازی خارج از خانه خود را درلیگ قهرمانان را ببرد،اما در 8 تا از بازی ها توانسته گلزنی کند

8-اتلتیکو توانسته تمام 4 بازی خانگی خود در لیگ قهرمانان را ببرد،همچنین آنها توانسته اند در بازی ها خانگی خود 13 گل بزنند و تنها 2 گل دریافت کنند

9- بارسلونا در صورت پیروزی میتواند رکورد خود را حفظ کند

10-اتلتیکو توانسته 9 بار پس از تساوی در بازی اول،به مرحله ی بعد صعود کند،که 6 بار آن را 1-1 مساوی کرده است.


تاريخ : پنج شنبه 21 / 1 / 1393برچسب:, | 16:45 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 2 دیدار به پایان رسید. در یکی از دیدار‌های برگزار شده آتلتیکو مادرید تیم آماده این روزهای فوتبال اروپا موفق شد شگفتی سازی کند و بارسلونا را از لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند.

بازیکنان آتلتیکو مادرید در این دیدار سراپا حمله شدند و خیلی زود با ضربه کوکه در دقیقه 6 گلزنی کند. بازی طوفانی آتلتیکو به حدی بود که این تیم در نیمه نخست چهار بار دیرک دروازه بارسلونا را به لرزه درآورد و موقعیت‌های زیادی از دست داد. البته بارسایی‌ها به لطف حرکات انفرادی نیمار و مسی در چند صحنه خطرناک ظاهر شدند تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر میزبان به پایان برسد .

در نیمه دوم بارسا بازی را بهتر آغاز کرد و حتی می‌توانست با ضربه مسی به گل برسد که موفق نبود. آبی و اناری‌ها که خود را حذف شده می‌دیدند، سراپا حمله شدند اما راه به جایی نبردند تا آتلتیکو مادرید با ارائه یک بازی زیبا و منظقی با نتیجه یک بر صفر بارسلونا را شکست دهد و به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا راه یابد. به این ترتیب بارسلونا پس از هفت بار پیاپی نتوانست به جمع چهار تیم برتر اروپا راه یابند.


تاريخ : پنج شنبه 21 / 1 / 1393برچسب:, | 16:43 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران روز جمعه به پایان می رسد. در آخرین هفته از این دوره از مسابقات چهار تیم نفت،فولاد، استقلال و پرسپولیس هنوز بطور جدی مدعی اصلی قهرمانی بشمار می آیند.حادثه ای که کمتر در تاریخ لیگ برتر رخ داده است.
نکته قابل توجه در لیگ امسال جذابیت و حساسیت بیش از اندازه در هفته های پایانی است. به طوری که نمی‌توان به هیچ عنوان قهرمان را حتی تا آخرین هفته لیگ پیش بینی کرد. با در نظر گرفتن تمامی جوانب هنوز اعتقاد دارم که فولاد بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد.
اما بدون تردید سیزدهمین دوره لیگ برتر ایران از کیفیت بالایی برخوردار نبود. به‌عنوان نمونه برای رسیدن به قهرمانی کسب حداقل دو سوم از مجموع امتیازات ضروری است اما مشاهده می کنیم که هیچ یک از مدعیان قهرمانی با حساب آخرین بازی خود نیز به این حد نصاب نمی رسند.
مورد دیگر تعداد گل‌های زده شده در لیگ و آقای گل این دوره از مسابقات است. کریم انصاریفرد و رضا عنایتی با به ثمر رساندن ۱۳ گل آقای گل لیگ هستند. این تعدادگل حتی کمتر از دو گل در هرمسابقه است که آماری بسیار ضعیف برای مهاجمان در فوتبال روز دنیا مجسوب می‌شود.
تعداد اندک تماشاگران نیز نمونه دیگری از کیفیت پایین لیگ است که نشان‌دهنده ضعف فنی فوتبال ایران در کشاندن تماشاگران به استادیوم‌های ورزشی است. یکی دیگر از دلایل تائید کننده کیفیت پایین بازیهای لیگ، عدم ظهور پدیده در فوتبال ایران است. صرف نظر از مهدی شریفی (سپاهان) بازیکنی که بتواند چشم‌ها را خیره کند در فوتبال ایران مشاهده نمی کنیم.

بازیهای مهم هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران

نفت – سپاهان

معتقدم که نفت با تمام شایستگی هایش توان مقابله با سپاهان را ندارد. در این بازی هر دو تیم برای پیروزی بازی می کنند. نفت با نتیجه مساوی نیز سهمیه آسیایی خود را مسجل می کند اما در صورت شکست و پیروزی دیگر مدعیان صرف نظر از قهرمانی حتی سهمیه آسیایی را نیز از دست خواهند داد.
یحیی در این بازی باید بسیار هوشیار باشد. تیم با تجربه سپاهان به دفعات در این شرایط قرار گرفته و بازیکنان و کادر فنی این تیم بخوبی می توانند فشار و استرس ناشی از این چنین بازی‌هایی را تحمل کنند.
در مقابل بازیکنان جوان و کم تجربه نفت کمتر با این شرایط آشنایی دارند و همین موضوع می‌تواند روی بازی نفت تاثیرگذار باشد. در این بازی غیبت احمدآل‌نعمه در خط دفاعی نفت به‌سود سپاهان است.
در خط حمله رضا و هادی نوروزی نشان دادند که می توانند هر لحظه سپاهان را به دردسر بیاندازند. سپاهان در این بازی محکوم به پیروزی است.
پیروزی این تیم با دو گل و عدم نتیجه گیری دیگر تیم‌ها می تواند آنها را به آسیا برساند. نویدکیا، عقیلی، ابراهیمی و حاج صفی بازیکنان با تجربه‌ای هستند که از شرایط بازی کاملا آگاهی دارند. همین موضوع یکی از دلایلی است که شانس سپاهان را بیشتر از نفت می‌کند.

فولاد – گسترش فولاد
فولاد در حال حاضر قهرمان واقعی لیگ است. بازی‌های زیبا و با کیفیت این تیم در طول این فصل موجب شده که من این تیم را از لحاظ فنی، قهرمان واقعی لیگ بدانم.
بازیکنان فولاد هم از لحاظ تکنیکی و هم تاکتیکی کاملا بر حریف برتری دارند. غیبت بختیار رحمانی و عبدالله کرمی می تواند بر روی روند بازی این تیم تاثیرگذار منفی بگذارد اما این تیم نشان داده است که در هر شرایطی می‌تواند بازی زیبا و با کیفیتی از خود ارائه دهد.
در بازی گذشته مقابل استقلال با وجود اخراج بختیار رحمانی فولاد توانست جریان بازی را کنترل کند. شاید روز خوب مهدی رحمتی و بازی بی‌نقص آندارنیک تیموریان و پژمان نوری از دلایل اصلی پیروزی استقلال در بازی مقابل فولاد بود.
گسترش فولاد فاقد بازیکنان باتجربه ای همچون استقلال است و اعتقاد دارم فولاد به‌راحتی می تواند این تیم را شکست دهد. شریفات، انصاری، رضایی و سروش رفیعی جوان در کنار پریرا می توانند فولاد را به قهرمانی برسانند.
گسترش فولاد به‌دلیل حوادث بازی گذشته دو تیم سعی می کند با تمامی قوا در این مسابقه حاضر شود اما گل اول فولاد می تواند به تمامی انگیزه های این تیم پایان دهد.

استقلال- تراکتورسازی تبریز
استقلال در بهترین زمان ممکن از خواب غفلت بیدار شد. اسقلال مقابل فولاد تیمی کاملا سازمان یافته و مستحکم بود. آبی پوشان یکبار دیگر نشان دادند که اگر گلی دریافت نکنند به احتمال فراوان در انتهای بازی پیروز میدان خواهند بود.
غیبت آندارنیک تیموریان خبر بسیار ناخوشایندی برای استقلال است. با بازگشت تیموریان شرایط این تیم کاملا متفاوت شده بود. بکارگیری ساموئل در خط دفاعی یکی دیگر از راهکارهای امیر قلعه نویی است که موجب شده استقلال در دو بازی گذشته گلی دریافت نکند.
در کنار این دو پژمان نوری نیزیکی از مهره ای غیر قابل انکار استقلال در بازی تخریبی این تیم است. نوری این‌روزها از عوامل اصلی پیروزهای استقلال است. آرش برهانی و محمد قاضی نیز به اعتماد بنفس لازم رسیده اند و در این بازی به‌دنبال تکمیل کردن بازی‌های خوب چند هفته گذشته خود هستند.
با توجه با مشکلات فراوانی که در خط دفاعی تراکتور وجود دارد این دو بازیکن توان بازکردن دروازه این تیم را دارند. تراکتورسازی هیچ انگیزه‌ایی در این بازی ندارد. تونی و بازیکنان این تیم تمامی تمرکز خود را به بازی‌های آسیایی هفته اینده معطوف کرده اند.
تراکتور صرف نظر از حساسیت جدول باید به فکر موقعیت خود در لیگ قهرمانان آسیا باشد. به‌ همین دلیل تراکتور این بازی را تمرینی برای بازی مهم هفته آینده خود می داند.

پرسپولیس- استقلال خوزستان
پرسپولیس براحتی شانس قهرمانی را در هفته گذشته به دیگر تیم‌های بالای جدول واگذار کرد. در صورت پیروزی این تیم مقابل راه آهن شانس کسب سهمیه آسیایی و قهرمانی این تیم دو چندان می شد.
پرسپولیس در این دیدار باید به پیروزی برسد تا درصورتی‌که نتواند به مقام قهرمانی برسد کسب سهمیه آسیایی خود را مسجل کند. قرمزپوشان بازی بسیار سختی را در اهواز دارند.
استقلال خوزستان به دنبال حداقل امتیاز است تا بتواند در لیگ برتر بماند. همین موضوع موجب می شود تا این تیم با سیستم دفاعی بسته به دیدار پرسپولیس بیاید. پرسپولیس در بازی گذشته نشان داد که فضای پشت مدافعان کناری این تیم پاشنه آشیل این تیم محسوب می شود.
احتمالا با بازگشت جلال حسینی این مشکل تا حدودی برطرف می شود. استقلال اهواز مقابل تماشاگران خونگرم خوزستانی بدنبال شکست پرسپولیس است تا علاوه بر اینکه بتواند در لیگ برتر بماند شرایط قهرمانی دیگر تیم اهوازی را نیز فراهم کند.
میلاد میداودی در این دیدار انگیزه های خاصی دارد اگر مدافعان پرسپولیس مراقب این بازیکن نباشند ممکن است در پایان بازی حسرت این کم کاری را بخورند.


تاريخ : پنج شنبه 21 / 1 / 1393برچسب:, | 16:38 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

فردا حساس ترین دیدارهای تاریخ لیگ برتر انجام خواهد شد.
این در حالی است که تیم ملی هم خود را برای جام جهانی آماده می کند و رقابت های بازیکنان برای حضور در جام 2014 اوج خود را خواهد داشت.
اما 5 تیم از 16 تیم حاضر برای قهرمان شدن خواهند جنگید که شانس بردن جام برای فولاد خوزستان بیشتر از دیگران خواهد بود و 3 تیم برای بقا در لیگ برتر.شانس تیم ها این طور خواهد بود که اگر نفت تهران سپاهان را ببرد تیم های دیگر باید برای دوم و سوم تلاش کنند. اگر نفت تهران ببازد یا مساوی کند آن وقت بقیه تیم ها امید دارند که قهرمان شوند. که حساس ترین دیدار به قطع یقین این دیدار خواهد بود. دومین دیدار حساس داربی سرخ تبریز و آبی تهران خواهد بود که شانس استقلال را برای قهرمانی کاهش می دهد تراکتور که بعد از 13-14 بازی هفته پیش استقلال خوزستان رو برد می خواهد این بار همتای تهرانی اش را ببرد و شاید مهاجمش آقا کریم انصاری فرد برای دومین بار آقای گل لیگ شود که انگیزه او را دوچندان کرده است و پرسپولیس هم باید با استقلال خوزستان دیدار کند که برای کمک به تیم همشهری اش مثل سال های پیش که در مقابل استقلال آمد و جام را از استقلال گرفت می آید.
در آن طرف فجر سپاسی و ذوب آهن و داماش گیلان برای بقا می جنگند. ذوب آهنی که سال های پیش برای قهرمانی تلاش می کرد الآن چه شده که به این وضع افتاده و از سقوط فرار می کند. در اینجا هم شانس فجر برای سقوط بدک نیست چون بازی فجر خیلی سخت تر از دو بازی دیگر است.برنامه بازی ها به شکل زیر است که همه بازی ها فردا جمعه 22 فروردین 1393 رأس ساعت 19 برگزار خواهند شد:

استقلال خوزستان - پرسپولیس
داماش گیلان - مس
استقلال - تراکتور
فجر سپاسی - ملوان
راه آهن سورینت - ذوب آهن
سپاهان - نفت تهران
گسترش فولاد - فولاد
صبای قم - سایپا
منتظر می مانیم ببینیم در کنار تراکتور قهرمان جام حذفی کدام تیم قهرمان لیگ برتر می شود و کدام تیم ها در کنار تراکتور با توجه به سهمیه سال آینده در جام باشگاه های آسیا حضور خواهند داشت.


تاريخ : پنج شنبه 21 / 1 / 1393برچسب:, | 16:36 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

صعود 5 پله‌اي شاگردان کي‌روش.
تيم ملي فوتبال ايران در آخرين رده‌بندي فيفا با پنج پله صعود در رده سي و هفتم دنيا قرار گرفت.
آخرين رده‌بندي تيم‌هاي ملي فوتبال امروز از سوي فيفا اعلام شد و شاگردان کارلوس کي‌روش با پنج پله صعود در مکان سي و هفتم دنيا ايستادند. ايران در رده‌بندي تيم‌هاي آسيايي همچنان در رده نخست قرار دارد و تيم‌هاي ژاپن و ازبکستان به ترتيب در رده‌‌هاي بعدي هستند.
به نقل از فارس، اسپانيا همچنان در اين رده‌بندي در جايگاه اول دنيا قرار دارد و پس از آن تيم‌هاي آلمان، پرتغال، کلمبيا و اروگوئه در رده‌هاي دوم تا پنجم قرار دارند.
تيم‌هاي ملي نيجريه و بوسني و هرزگوين ديگر رقيبان ايران در رقابت‌هاي جام‌جهاني 2014 برزيل به ترتيب در مکان‌هاي چهل و پنجم و بيست و پنجم قرار دارند.
* رده‌بندي 10 تيم نخست دنيا به شرح زير است:
1- اسپانيا
2- آلمان
3- پرتغال
4- کلمبيا
5- اروگوئه
6- آرژانتين
7- برزيل
8- سوئيس
9- ايتاليا
10- يونان
* رده‌بندي 10 تيم نخست آسيا نيز به شرح زير است:
1- ايران
2- ژاپن
3- ازبکستان
4- کره‌جنوبي
5- استراليا
6- اردن
7- امارات


تاريخ : پنج شنبه 21 / 1 / 1393برچسب:, | 16:23 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

يم فوتبال پديده مشهد در فينال ليگ دسته اول ميهمان تيم نفت مسجد سليمان شد.
مراسم قرعه کشي پلي آف صعود به ليگ برتر بين دو تيم نفت مسجد سليمان و پديده مشهد در سالن روابط عمومي سازمان ليگ و با حضور نمايندگان دو باشگاه برگزار و مقرر شد فينال ليگ دسته اول هم بين نفت مسجد سليمان و پديده مشهد در روز 28 فروردين( پنجشنبه آينده) در مسجد سليمان برگزار خواهد شد اين دو تيم به طور مستقيم به ليگ برتر صعود کرده اند. البته بر سر محل فينال هم توافقي بين دو باشگاه انجام نشد و محل برگزاري فينال هم با قرعه کشي انتخاب شد.

فينال وقت اضافه نخواهد داشت و بعد از 90 دقيقه در صورت تساوي بازي، ضربات پنالتي زده مي شود. ساعت برگزاري فينال 16:30 خواهد بود.

 


تاريخ : جمعه 20 / 1 / 1393برچسب:, | 23:2 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، ديدار دو تيم استقلال تهران و ملوان بندر انزلي 30 بهمن ماه برگزار شد که از سوي رحمتي تخلفاتي صورت گرفت.

پس از نشست کميته انضباطي با دروزاه بان استقلال، رحمتي اعلام کرد که به هيچ وجه قصد و نيت اهانت را به تماشاگران تيم ملوان بندر انزلي نداشته و همواره براي تمامي تماشاگران احترام قائل است.

کميته انضباطي پس از بررسي اين موضوع به رحمتي و بازيکنان اين تيم توصيه کرد که در هنگام برگزاري مسابقات با توجه به حساسيت جامعه ورزش و علاقه مندان از بروز هر گونه رفتار شبه انگيز که موجب برداشتهاي متفاوت و سوء تفاهامات مي شود، خودداري کنند.


تاريخ : جمعه 20 / 1 / 1393برچسب:, | 23:0 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

در پايان ليگ دسته اول فوتبال تيم‌هاي نفت مسجد سليمان و پديده مشهد به ليگ برتر صعود کردند.

هفته بيست و ششم و پاياني ليگ دسته اول امروز با انجام 12 مسابقه برگزار شد که در پايان اين هفته تيم پديده مشهد‌ از گروه اول مسابقات و تيم نفت مسجد سليمان از گروه دوم به ليگ برتر راه پيدا کردند.

تيم‌هاي پيکان و سياه جامگان که به رده دوم رسيده بودند به رقابت‌هاي پلي‌آف رسيدند.


تاريخ : جمعه 20 / 1 / 1393برچسب:, | 22:55 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی کشورمان برای برگزاری اولین اولین اردوی خارجی خود در راه‌ آماده سازی جام جهانی 2014 برزیل سه‌شنبه 26 فروردین ماه سال جاری راهی آفریقای جنوبی خواهد شد.

پرواز ملی‌پوشان ساعت 5 بامداد سه‌شنبه و با هواپیمایی امارات و از طریق دبی خواهد بود.

تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی 3 دیدار با تیم‌های باشگاهی این کشور و یک دیدار با تیم ملی موزامبیک برگزار خواهد کرد.


تاريخ : جمعه 20 / 1 / 1393برچسب:, | 22:47 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

می‌کند. او از سال ۲۰۱۱ از طریق سایت اینترنتی شخصی خود، کمکهای مالی لازم برای قربانیان زلزله را جمع آوری می‌کند و یک زمین فوتبال در ایشینوماکی در حومه میاجی ساخته است.

.
رؤیای فوتبال او درحال حاضر اثبات شایستگی‌هایش به همه منتقدانش بخصوص در ایتالیاست. خیلی ها گفته اند که او در حد لیگ ایتالیا نیست و پیراهن شماره ۱۰ روی تن او سنگینی می‌کند. ولی نمی توان از یاد برد که به لطف دراختیار گرفتن او، باشگاه میلان در ژاپن موفق به عقد دو قرارداد تجاری به ارزش دو میلیون یورو در سال شده است. هوندا در گفت وگو با نشریه رپوبیلکا در مورد شرایط فعلی اش در لیگ ایتالیا حرف زده است.

.
از اینکه تا الان بیشتر از اینکه در مورد بازدهی تو در زمین صحبت شود، به دلیل بیزینس‌های باشگاه در مورد تو حرف زده شده، ناراحت نیستی؟
نه، چرا؟ اگر هوندا واقعاً میلان را در خارج از زمین هم کمک می‌کند و می‌توانم برای باشگاه درآمد زایی کنم، خوشحالم. ولی من برای فوتبال بازی کردن اینجا هستم. هرگز افسرده نمی‌شوم. هر روز کار می‌کنم. به خودم اعتماد دارم. خبرنگاران حق انتقاد دارند. من می‌پذیرم و به آنها احترام می‌گذارم. اگرچه انتقادها مسلما خوشایند من نیستند. درنهایت امیدوارم همه از من راضی باشند.

.
سه ماه پیش در مراسم معارفه گفتی که از حضور در میلان هیجان زده هستی. الان چطور؟
الان بیشتر. می‌دانستم که راحت نخواهد بود. من میلان را می‌خواستم. اینجا کار کردن ساده است. شرایط عالی است. این رویای من بود و افسوس نمی خورم.
حتی از اینکه در سال بد میلان به این تیم آمدی؟ میلان در جدول اوضاع خوبی ندارد و فصل بعد هم در لیگ قهرمانان حاضر نیست. این برای تو افسوس بیشتری در پی دارد.
حرف زدن از عدم صعود به چمپیونز بی فایده است. باید به فکر بازی‌های آخر فصل باشیم تا به لیگ اروپا راه یابیم. ساده نیست، ولی ممکن است. هنوز زمان داریم.

.
سن سیرو اغلب نیمه پر است. این ورزشگاه را در رویاهایت این طور می‌دیدی؟
من از ماه ژآنویه اینجا هستم و برای همین نمی‌توانم با گذشته مقایسه‌ای انجام دهم. اما طبیعی است که بازگرداندن مردم به ورزشگاه و پر کردن ورزشگاه یکی از اهداف تیم است. بازی‌های آخر فصل خیلی مهم هستند. ما در حال پیشرفت هستیم. اگر همین طور ادامه دهیم، مردم به ورزشگاه می‌آیند.
به هرحال لیگ اروپا هدف کوچکی است.

.
به نظر من بهتر است یک تیم بازی های بیشتر در همه رقابتها انجام دهد. سه بازی در هفته واقعا یک تیم را محک می‌زند، اما میلان تیم حرفه ای است. درصورت عدم صعود به لیگ اروپا هم باید جنبه مثبت قضیه را نگاه کنیم.

.
طرز تفکر تو خیلی ژاپنی است؛ یک بازیکن باید سخت کار کند و حریم خصوصی زندگیش را حفظ کند. در ایتالیا تقریباً هرگز چنین چیزی ممکن نیست.
نمی‌دانم برای اینکه من تقریباً هیچ وقت از خانه بیرون نمی روم. از شهر میلان خوشم می‌آید، ولی بیشتر روز را در میلانلو می‌گذرانم.

.
ناگاتومو هموطنت در اینتر به تو هشدار داده بود. اینجا هواداران خیلی متوقع هستند.
می دانستم. بخصوص که من پیراهن شماره ۱۰ را انتخاب کردم. هنوز در لیگ ایتالیا گل نزده‌ام و این انتظار طبیعی است. گل اول می‌تواند نقطه شروع باشد و خیلی مهم است. احساس می‌کنم که خیلی به آن نزدیک هستم.

و
پاسهای گل تو هم بیشتر شده اند.
همیشه زیاد پاس گل می‌دادم. کار من پاس گل دادن است. این به نظرم مفید ترین کار ممکن برای تیم است.

.
نشریات ژاپنی که تو را خوب می‌شناسند می‌گویند که پست تو در میلان اشتباه است.
من پیشتر دراین پست در مسکو و تیم ملی بازی کرده ام. ولی واقعیت را می‌گویم. اولین بار در میلان در جناح راست تا حدی سخت بودم. با سیدورف حرف زدم و او به من گفت که به نظرش در این پست توانایی های زیادی دارم. بتدریج به آن عادت می‌کنم. مسلماً پست اصلی من بازی پشت سر مهاجمان است، اما کاکا در این پست حضور دارد و عالی کار کرده است. یک بازیکن باید هرکاری در تیم بلد باشد.

.
در ژاپن می‌گویند که تو در زمین مربی هستی. برای همین سیدورف را درک می‌کنی؟
روز به روز بیشتر او را می‌فهمم. اغلب با هم حرف می‌زنیم و او عالی انگلیسی صحبت می‌کند. روزهای نخست خیلی با او حرف می‌زدم. به هرحال داشتن دیدگاه‌های متفاوت طبیعی است.

.
فلسفه و دیدگاه هوندا کدام است؟
من به ضد حمله و مالکیت توپ اعتقاد دارم.

.
تغییر مربی از آلگری به سیدورف، سرعت تطبیق یافتن تو با فوتبال ایتالیا را کند نکرد؟
اخراج یک مربی در طول فصل ممکن است رخ دهد. پیشتر برای من اتفاق افتاده بود. لحظه راحتی نیست، اما بخشی از کار ماست.

.
و عادت کردن به فوتبال فیزیکی ایتالیا؟
خیر، در روسیه هم فوتبال فیزیکی است و آنجا هم باید زیاد دوندگی می‌کردم. فوتبال ایتالیا بیشتر تاکتیکی است و جزییات درآن خیلی اهمیت دارند.

.
ولی تو در مسکو و تیم ملی ژاپن عادت کردی که همیشه شماره یک باشی.
این درست نیست. در ژاپن و زسکا بدون حضور من هم تیمها قهرمان شدند. من یکی از اعضای تیم هستم. فوتبال یک ورزش گروهی است.

.
زاکرونی مربی تیم ملی گفته که تو برای تیم ملی ارزش مضاعفی داری. در مورد جام جهانی چه فکر می‌کنی؟
از تعریف مربیان خوشم می‌آید. از زاک چیزهای زیادی آموختم. اما الان نمی‌توانم بگویم چه انتظاری از جام جهانی دارم.


تاريخ : جمعه 20 / 1 / 1393برچسب:, | 22:46 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

پرسپولیس نیوز : مسئولان باشگاه پرسپولیس تا 72 ساعت آینده جواب قطعی خود را برای حضور در اسپانیا اعلام می‌کنند.

علی پروین حدود یک ماه پیش نامه‌ای به پرس مدیرعامل باشگاه رئال مادرید اعلام کرد که علاقه زیادی برای بازی دوستانه با رئال مادرید را دارد از همین رو باشگاه رئال مادرید نیز برنامه‌ای اعلام کرد که آمادگی پذیرایی از مسئولان باشگاه را برای مذاکرات بیشتر دارد.

از همین رو این نامه امروز در باشگاه پرسپولیس در جلسه‌ای مورد بحث قرار گرفت و قرار شد تا 72 آینده علی پروین نظر قطعی خود را درباره سفر مسئولان قرمزپوشان برای برگزاری دیدار پرسپولیس و رئال مادرید در اسپانیا اعلام کند.


تاريخ : جمعه 20 / 1 / 1393برچسب:, | 22:44 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

اشگاه رم از پروژه ساخت ورزشگاهش رونمایی کرد و آنها امیدوارند که در آغاز فصل ۱۷-۲۰۱۶ آن را به بهره برداری برسانند.

استادیو دلا رما ۵۲ هزار نفر ظرفیت خواهد داشت و قابلیت افزایش ظرفیت آن تا ۶۰ هزار نفر هم وجود دارد.

ورزشگاه اختصاصی جالوروسی بجای میدان اسب دوانی که در منطقه تور دی واله قرار دارد ساخته می شود.

رئیس جیمز پالوتا ادعا کرده که ورزشگاه ۵۲ هزار نفری باشگاهش با استفاده از هنر مدرن ساخته خواهد شد و طراحی آن به گونه ای خواهد بود که ترس را به حریفان القا می کند.

دَن مِیس طراح ورزشگاه هم تاکید کرده که هدف او بازسازی یکی از بناهای تاریخی و مشهور شهر رم بوده است.

«با استادیو دلا رما می خواهیم دوباره شکوه و قدرت کولوسیوم را احیا کنیم.»

«هدف ما ساخت ورزشگاهی است که در آن هواداران نزدیک زمین مسابقه هستند، برخلاف استادیو الیمپیکو.»

«ما ورزشگاهی برای مسابقات فوتبال طراحی کردیم که تداعی کننده بنایی است که نماد این شهر است، کولوسیوم.»

رئیس جیمز پالوتا:

«اول از همه چیز مایلم تا از شهردار و همکارانش به خاطر میزبانی مراسم امروز تشکر کنم و از همه شما که به اینجا آمدید.»

«استادیو الیمپیکو مکانی فوق العاده برای ماست، اما مشخص است که هواداران رم و شهر رم به ورزشگاهی جدید نیاز دارند. این برای شهر و کشور فوق العاده خواهد بود.»

«نزدیک بودن همه هواداران به زمین بازی خیلی خوب خواهد بود، فوق العاده می شود.»

«رم باید بزرگترین باشگاه جهان شود.»

«ورزشگاه ما ۵۲ هزار نفر ظرفیت دارد و به آسانی می توان ظرفیتش را به ۶۰ هزار نفر رساند. این ورزشگاه را برای هواداران می سازیم.»
کاپیتان فرانچسکو توتی:

«هواداران رم شایسته داشتن ورزشگاه خودشان هستند. چیزی که به خودشان تعلق داشته باشد.»

«پروژه گویای همه چیز است: فوق العاده است. خانه ی همه رمی هاست. می خواهیم آنجا به پیروزی های زیادی دست پیدا کنیم.»

رودی گارسیا:

«خانه جدید ما خواهد بود، اما چیزی که دوست دارم آن زمین چمنی است که قرار است تاریخ رم را در آن رقم بزنیم.»

دنیله دروسی:

«امیدواریم که همه چیز سریع انجام شود و در عین حال ما بتوانیم در ورزشگاه قدیمی خودمان به کسب پیروزی ادامه بدهیم.»


تاريخ : شنبه 19 / 1 / 1393برچسب:, | 20:59 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

بعید است که کریستیانو رونالدو در دیدار فردا شب مقابل دورتموند، از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی حضور داشته باشد.

این مهاجم در جلسه تمرینی عصر امروز رئال مادرید در ایدونا پارک، بعد از 20 دقیقه به دلیل ناراحتی زانوی چپ خود که دوباره برای او مشکل ساز شد، زمین را ترک کرد. کریستیانو در وارم-آپ شرکت کرد، اما زمانی که کار با توپ را آغاز کرد دچار مشکل شد. فیزیوتراپیست در زمین نزد او آمد و او با حالتی نگران به رختکن منتقل شد.

تنها لحظاتی قبل، آنچلوتی در کنفرانس خبری خود گفته بود که احتمال غیبت رونالدو در دیدار مقابل دورتموند وجود دارد: "حضور یا غیبت او به جلسه تمرینی امروز بستگی دارد. اگر 100% آماده نباشد، بازی نخواهد کرد."

رونالدو به دلیل احساس ناراحتی در تاندون زانوی چپ خود، در اواخر بازی رفت تعویض شد و برای دیدار مقابل سوسیداد نیز به آنوئتا سفر نکرد. او روز گذشته به خوبی تمرین کرد و در سفر آلمان در کنار تیم حاضر شد.



تاريخ : شنبه 19 / 1 / 1393برچسب:, | 20:57 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

حمد رويانيان در جواب اظهارات علي کفاشيان مبني بر بدهي باشگاه پرسپوليس اظهار داشت: برادر محترم و عزيز جناب آقاي کفاشيان! شما در مصاحبه امروزتان در وزارت ورزش اشاره به 60 ميليارد بدهي باشگاه پرسپوليس کرده‌ايد و گفته‌ايد که اين ناشي از عملکرد مديران قبلي پرسپوليس است.

به نقل از فارس، وي افزود: لذا شايسته است که به چند نکته توجه کنيد. آيا شما در جريان بدهي 60 ميلياردي پرسپوليس هستيد؟ شما به چه استنادي اعلام کرديد که اين بدهي 60 ميليارد است؟ جنابعالي از حسابرسي چه چيزي مي‌دانيد؟

رويانيان ادامه داد: آيا فراموش کرديد يک گزارش مالي را در مجمع عمومي فدراسيون فوتبال آنگونه فاجعه‌آميز و فاجعه‌بار ارائه کرديد که زبانزد خاص و عام شد و زبان‌تان بند آمده بود که جواب سوال‌ها را بدهيد؟ آقاي کفاشيان! آيا شما از مديريت جز خنده چيز ديگري مي‌دانيد؟

رويانيان خاطرنشان کرد: جنابعالي به چه حقي پول‌هاي پشت پرده به برخي بازيکنان پرداخت کرديد در حالي که هيچ کمکي به پرسپوليس نکرديد. دبيرکل سابق کميته المپيک يعني آقاي افشارزاده بهتر از هر کسي مي‌داند که شما به عنوان دبيرکل اسبق کميته المپيک چه بدهي‌هايي به بار آورديد و ثمره آن نتايج بسيار ضعيف در بازي‌هاي آسيايي بود. جناب آقاي کفاشيان بنده امروز طي نامه‌اي رسمي از آقاي خادم معاون وزير ورزش و جوانان و همچنين علي پروين خواسته‌ام که يک نسخه از گزارش حسابرسي رسمي و قانوني را به اينجانب بدهند تا موضوع بدهي‌ها يا ارقامي که براي تخريب مديران قبلي بارها مطرح شد براي مردم و هواداران شفاف شود.

مديرعامل اسبق قرمزپوشان تأکيد کرد: اگر چنين نکنند بنده گزارش رسمي مؤسسه حسابرسي کشور را که دو سال در طول مديريت اينجانب صورت پذيرفته و بدهي‌هاي رسمي تمام مديريت هاي گذشته را منتشر خواهم کرد. خواهشمند است ديگر بر طبل توخالي بدهي‌هاي نجومي پرسپوليس نکوبيد که با ارائه اسناد و مدارک روسياه خواهيد شد.


تاريخ : شنبه 19 / 1 / 1393برچسب:, | 20:50 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

پرسپولیس نیوز : مدافع پرسپولیس گفت: فکر می‌کنم مجموع قرارداد من در ۳ سال اخیر را جمع بسته‌اند و نوشته‌اند ۵۶۰ میلیون پول گرفته‌ام.


رضا نورمحمدی در مورد تساوی مقابل راه آهن گفت: تمام تلاش مان را انجام دادیم و حریف فقط دو سه بار شوت زد و چشم به موقعیت های نصفه و نیمه داشت. آنها بدون استرس بازی می کردند. با اینکه ما شرایط سختی داشتیم ولی خوب بازی کردیم و زمانی که جلو بودیم چند فرصت را از دست دادیم. هواداران ناراحت بودند که به آنها حق می دهیم ولی بدانند که ما از هیچ تلاشی دریغ نکردیم و صد برابر آنها ناراحت بودیم.

وی ادامه داد: هنوز ناامید نیستیم و همانطور که در دو دقیقه برد را عوض کردیم شاید در هفته آخر این بار همه چیز به نفع ما باشد. امسال سختی‌های زیادی کشیدیم و شاید خدا روز جمعه قهرمانی را به ما هدیه بدهد. حال هواداران را درک می‌کنیم ولی فوتبال قابل پیش بینی نیست. اصلا فکر نمی‌کردیم گل مساوی را بخوریم ولی باز هم می‌گویم که برای قهرمانی ناامید نیستیم.

نورمحمدی در مورد اختلاف دایی و پروین با وزارت ورزش خاطرنشان کرد: بازیکنان ما از این موضوع ناراحت هستند که در این چند ماه فقط سر کار ماندند و قول‌های بیهوده شنیدند. به ما بارها گفتند که مشکلات حل می‌شود ولی وقتی این همه بدقولی وجود دارد، طبیعی است که بازیکن هم طاقتش تمام می شود. ما که قبلا گفته بودیم دیگر کاری به مشکلات نداریم و به عشق پرسپولیس بازی می‌کنیم ولی چرا حرفی می‌زنند که به آن عمل نمی‌کنند.

مدافع پرسپولیس تاکید کرد: شما ببینید که امسال چقدر دریافتی داشتیم و در سال‌های گذشته چگونه جریمه شدیم. در ضمن نمی‌دانم وزارت ورزش چگونه آن شرط‌ها را گذاشت که با سیستم مورد نظر خودش به ما پول بدهد. شرط‌های وزارت ورزش برای ما بسیار عجیب و باورنکردنی بود و هیچ کجا و در هیچ قراردادی این شرط‌ها دیده نمی‌شود. این اتفاقات قبل از بازی فکر بازیکنان را بهم ریخت.

نورمحمدی در مورد لیست مبلغ قرارداد بازیکنان که حاشیه‌های زیادی را به وجود آورده گفت: کجا من 560 میلیون پول گرفتم؟ اگر من این مبلغ را می‌گرفتم حرفی از پول نمی‌زدم. واقعا تمام بازیکنان پرسپولیس به این فهرستی که منتشر شد خندیدند و معلوم نیست در این باشگاه چه خبر است. اگر بازیکنان اینطوری پول گرفته بودند اصلا حرفی باقی نمی‌ماند. جالب اینجا است که آقایان این دو میلیاردی که اخیرا قرار بود بین بازیکنان پخش شود را حساب کردند.

او گفت: من تا الان 70 میلیون از پرسپولیس پول گرفتم، به علاوه دو ماشین که هیچ سندی ندارند و به درد نمی‌خورند. یک چک هم به من داده بودند که پاس نشد. فکر کنم آقایان مجموع قرارداد من در 3 سال اخیر را جمع بسته‌اند که نوشته‌اند 560 میلیون پول گرفته‌ام. امسال اتفاقاتی افتاده که واقعا در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود.


تاريخ : شنبه 19 / 1 / 1393برچسب:, | 20:49 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

کارلوس کي‌روش تأييد کرد که در انتخاب گروه 23 نفره از بازيکنان براي رقابت‌هاي جام‌جهاني 2014 برزيل مشکل دارد. سرمربي تيم ملي ايران با کمبود بازيکن باکيفيت روبرو است اما از تعيين هدف‌هاي بلندپروازانه منصرف نشده است. هدف کي‌روش اين است که از مرحله گروهي رقابت‌هاي جام‌جهاني صعود کند. ايران که در گروه F مسابقات قرار دارد، با تيم‌هاي آرژانتين، بوسني و هرزگوين و نيجريه بازي دارد.

وي در کنفرانس «Speak Football» که در ليسبون برگزار شد، اظهار داشت: هدف ما اين است که به دور دوم صعود کنيم. من مي‌دانم که اين هدف بلندپروازانه‌اي است اما اين پيام را باور ندارم که ما براي يادگيري به جام‌جهاني مي‌رويم. اين تيم بايد قبل از جام جهاني تعريف شده باشد. تنها نتايج خوب مي‌تواند نارضايتي از تيم را از بين ببرد. اگر نتوانيم چنين نتايجي بگيريم، تيم نتوانسته به تعهداتش عمل کند. با ماه‌ها تلاش به تيمي منجسم دست پيدا مي‌کنيم و اين پيغام و ارزش را منتقل مي‌کنيم که هر بازيکني نقش مهمي در تيم دارد. سپس نقش استعداد و شخصيت مطرح مي‌شود. تمايلات تيمي بايد فراتر از ارش‌هاي فردي باشد.

سرمربي پرتغالي از سختي اين رقابت‌ها آگاه است و گفت: تيم از لحاظ ساختاري آماتور است و تجربه بين‌المللي عامل مهمي براي حضور در جام جهاني است. با حريفاني روبرو خواهيم شد که بازيکناني دارند که تجربيات فراواني در رقابت‌هاي بين‌المللي دارند اما ما در رقابت‌هاي مقدماتي از جهنم عبور کرديم و مي‌خواهيم در جام‌جهاني از بهشت بگذريم. رسيدن به يک هشتم نهايي فوق‌العاده است.

کي‌روش ادامه داد: هدفي غيرواقعي براي رسيدن به دور دوم رقابت‌ها تعيين کرده‌ام اما اين تنها زباني است که مردم به عنوان يک هدف فوتبالي در ايران متوجه مي‌شوند. بايد اين پيغام را منتقل کنيم تا بازيکنان بدانند براي چه در جام‌جهاني هستند و براي اين هدف جانفشاني کنند.

 


تاريخ : شنبه 19 / 1 / 1393برچسب:, | 20:40 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

چزاره پراندلی اعلام کرده که قصد ندارد به جوزپه روسی برای حضور در جام جهانی فشاری وارد کند و سرمربی تیم ملی ایتالیا اسطوره هایی همچون فرانچسکو توتی و جیانکارلو آنتونیونی را مورد تحسین قرار داده است.مربی تیم ملی امروز برای حضور در جشن تولد ۶۰ سالگی آنتونیونی، اسطوره آتزوری و فیورنتینا، به فلورانس رفته بود.

«جیانکارلو نماد فیورنتینا و کل فوتبال ایتالیاست. با سطح بازی و روحیه جوانمردی فوق العاده اش، او همیشه فردی بوده که همه عاشقش هستند.»

«مثل فرانچسکو توتی، دل پیرو و پائولو مالدینی، آنتونیونی تاریخ فوتبال ایتالیا را ساخته است. همگی آنها به باشگاه هایشان وفادار بودند و به همین خاطر شایسته تحسین هستند.»

پراندلی با روسی، ستاره مصدوم فیورنتینا، هم ملاقاتی داشت و این دو در خصوص وضعیت فعلی او گفتگویی داشتند.

«او را دیدم، ما خوش و بشی داشتیم، ولی به او فشاری نمی آورم. ما منتظر روسی خواهیم ماند.»

گلزن ایتالیایی از ابتدای ژانویه دچار مصدومیت شده و زمان زیادی برای کسب آمادگی و رفتن به جام جهانی ۲۰۱۴ ندارد.



تاريخ : شنبه 19 / 1 / 1393برچسب:, | 20:37 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

فاتح تریم ابراز امیدواری کرده که فرانچسکو توتی به جام جهانی برود و به تمجید از رودی گارسیا، سرمربی رم، پرداخته است.

سرمربی تیم ملی ترکیه سابقه هدایت فیورنتینا و میلان را دارد و به همین دلیل همچنان با علاقه ی زیاد فوتبال ایتالیا دنبال می کند.

«همه بازیهای ایتالیا را می بینم، چون هنوز دلتنگ آن لیگ هستم.»

«رم تیمی فوق العاده دارد با مربی ای عالی که باعث شده فوتبالی واقعا خوب بازی کنند. گارسیا فوق العاده کار کرده و جایگاه آنها در جدول گویای همه چیز است. تا اینجا فصل آنها با موفقیتی بزرگ همراه بوده است.»

تریم در خصوص بازگشت توتی ۳۷ ساله به ترکیب تیم ملی ایتالیا هم صحبت کرد.

«به نظرم چزاره پراندلی بهتر از من می داند که باید چه کند. واقعا به توتی علاقه دارم، چون او بازیکنی بزرگ و آدمی خوب است، ولی مربی ایتالیاست که باید تصمیم بگیرد.»

«تصمیم دشواری است و برای او آسان نخواهد بود. اگر می توانستم اجازه می دادم تا او برای ترکیه بازی کند!»



تاريخ : شنبه 19 / 1 / 1393برچسب:, | 20:35 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

 

در يک ديدار از هفته سي و دوم لاليگا اسپانيا تيم فوتبال اتلتيکو مادريد صدرنشين فعلي لاليگا، در ورزشگاه خانگي خود ويسنته کالدرون ميزبان ويارئال بود که اين ديدار در نهايت با نتيجه يک بر صفر به سود شاگردان سيمئونه به پايان رسيد.

رائول گارسيا در دقيقه 14 و روي پاس کوکه براي اتلتيکو گلزني کرد.

اتلتيکو مادريد با اين برد 79 امتيازي شد و صدرنشيني خود را در جدول لاليگا تثبيت کرد. ويارئال نيز در امتياز 49 باقي ماند.



تاريخ : شنبه 19 / 1 / 1393برچسب:, | 20:16 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

سرپرست استقلال با انتقاد شديد از ميزباني فولاد مي‌گويد دوست دارد که هواداران تيمش بدانند که شاگردان امير قلعه‌نويي چقدر بدبختي کشيدند تا سه امتيا‌ز بازي با فولاد را کسب کنند.
ميرشاد ماجدي با انتقاد شديد از آنچه پيش از ديدار تيمش با فولاد خوزستان اتفاق افتاده استَ، گفت: من آخرين بار چنين حرکت ارزشي را در بازي با بوريرام تايلند ديدم. متاسفانه از برخي شيوه‌هاي منسوخ شده عليه ما استفاده شد. نمي‌خواهم آقاي دهکردي را زير سوال ببرم، چرا که ايشان را به خوبي مي‌شناسم و مي‌دانم که اگر از اين اتفاقات اطلاع داشت حتما از آنها جلوگيري مي‌کرد. ما توقع همکاري خيلي بيشتري در اين ديدار داشتيم، اما اين اتفاق رخ نداد. متاسفانه عده‌اي شب‌ها جلوي هتل ما مي آمدند و با اراجيف‌گويي و فحاشي مانع از استراحت بازيکنان مي‌شدند. حتي شب آخر ما به نيروي انتظامي زنگ زديم، اما يک سرباز هم براي اين ماجرا به هتل ما اعزام نشد! يک اسکورت براي رفتن به ورزشگاه براي ما در نظر نگرفتند و 40 دقيقه‌ پشت در معطل مانديم تا وارد ورزشگاه شويم. خودم از اتوبوس پياده شدم و يک مسئول را پيدا کردم تا در را برايمان باز کند و بعد از بازي هم هيچ اسکورتي براي ما در نظر نگرفتند و متاسفانه برخي از هواداران فولاد با سنگ و چوب به اتوبوس ما حمله‌ور شدند و شيشه اتوبوس را شکستند. واقعا براي اين روش ميزباني متاسفم. اين شيشه‌اي که شکست در کنار ساموئل بود و اگر خداي نکرده قسمتي از آن سنگ به ساموئل برخورد مي‌کرد چه کسي پاسخگو بود؟
به گزارش ايسنا، او با اشاره به کسر يک امتياز از تيمش پس از شکست برابر سپاهان به دليل فحاشي هواداران استقلال، افزود: آقاي تاج و آقاي شهبازي در ورزشگاه فولاد حاضر بودند و فحاشي‌ها را شنيدند. انصافا بازي ما و سپاهان يک درصد اين هم نبود. عدالت رعايت نشد. جالب است ما در دنياي ارتباطات زندگي مي‌کنيم و همه به دنبال جمع کردن رفيق و دوست هستند، پس چرا اين اتفاقات براي ما رخ داد؟ ما فيلم اين فحاشي‌ها را هم داريم. مگر مي‌شود يک نيروي امنيتي براي ما در نظر نگيرند! به آنها گفتم ما يک اسکورت مي‌خواهيم، اما مسئولان فولاد به ما گفتند که نيروي انتظامي تقاضاي دو ميليون تومان براي اين کار کرده است. هيات فوتبال چنين پولي ندارد. جالب است آنها به ما گفتند مگر ما به تهران مي‌آييم شما از اين کارها مي‌کنيد. خدا کمک کرد که تيم ما به تهران سالم برگشت. رفتاري که در آنجا با ما شد به دور از مردانگي بود. درست نيست که همه چيز به نتيجه‌ بخواهد ختم شود.
سرپرست استقلال در ادامه با تمجيد از تيمش به دليل موفقيت برابر فولاد عنوان کرد: در اين ديدار همه بازيکنان همدل بودند و اتفاقاتي در اين ديدار رخ داد که بازيکنان به اين نتيجه‌ رسيدند که بايد حق‌شان را در زمين بگيرند. مبناي اين پيروزي برتري برابر الجزيره بود. هواداران عزيزمان بايد بدانند که ما چقدر بدبختي کشيديم تا سه امتيا‌ز را گرفتيم. فکر مي کنم که ديگر ثابت شده بازيکنان استقلال غيرتمندترين بازيکنان اين ليگ هستند. هواداران در بازي با تراکتورسازي به ورزشگاه بيايند و از زحماتي که بازيکنان استقلال در يک سال گذشته کشيده اند حمايت کنند. ما در اين فصل زحمات زيادي کشيديم و با وجود رفتن چهار ستاره از تيممان روي پاي خودمان مانديم. هيچ تيمي اين شرايط را نداشت. به اميد خدا مي رويم تراکتورسازي را شکست دهيم و اگر شد قهرمان شويم. ما راضي به رضاي خدا هستيم.
ماجدي در پاسخ به اين سوال که علي فتح‌الله‌زاده اعتقاد دارد خصوصي‌سازي استقلال منجر به عدم تمرکز آبي پوشان شده است و نظر او در اين‌باره چيست؟ بيان کرد: من فکر مي‌کنم آنچه آقاي فتح‌الله‌زاده گفت دور از ذهن نيست. با اين حال ما چند وقتي است که اين بحث‌ها را کنار گذاشته‌ايم و همه فکرمان به پيروزي‌هاي باقي مانده معطوف ‌کرده‌ايم.
او در پايان با تمجيد از عملکرد مهدي رحمتي در بازي تيمش با فولاد و اين که مهدي رحمتي مدتي کوتاه در افت به سر مي‌برد و در دو بازي اخير استقلال عملکردي درخشان داشته است، گفت: من گفته رحمتي را قبول ندارم. تمام تيم ما دچار افت شده بود. به لحاظ روحي و رواني به هم ريخته بوديم و گرنه در بهتر بودن مهدي رحمتي شکي وجود ندارد. اگر کي‌روش ملي نگاه کند او را بايد به تيم ملي دعوت کند. رحمتي به تيم ملي مي‌تواند کمک زيادي کند، اما اگر نمي‌خواهد ملي نگاه کند و سلايق شخصي را در نظر بگيرد بحث ديگر وجود دارد. واقعا رحمتي بايد چه کار کند که به تيم ملي دعوت شود؟ ما از کارلوس کي‌روش يک نگاه ويژه را خواستاريم.



تاريخ : شنبه 19 / 1 / 1393برچسب:, | 20:10 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

 

 

 

سرپرست استقلال با انتقاد شديد از ميزباني فولاد مي‌گويد دوست دارد که هواداران تيمش بدانند که شاگردان امير قلعه‌نويي چقدر بدبختي کشيدند تا سه امتيا‌ز بازي با فولاد را کسب کنند.
ميرشاد ماجدي با انتقاد شديد از آنچه پيش از ديدار تيمش با فولاد خوزستان اتفاق افتاده استَ، گفت: من آخرين بار چنين حرکت ارزشي را در بازي با بوريرام تايلند ديدم. متاسفانه از برخي شيوه‌هاي منسوخ شده عليه ما استفاده شد. نمي‌خواهم آقاي دهکردي را زير سوال ببرم، چرا که ايشان را به خوبي مي‌شناسم و مي‌دانم که اگر از اين اتفاقات اطلاع داشت حتما از آنها جلوگيري مي‌کرد. ما توقع همکاري خيلي بيشتري در اين ديدار داشتيم، اما اين اتفاق رخ نداد. متاسفانه عده‌اي شب‌ها جلوي هتل ما مي آمدند و با اراجيف‌گويي و فحاشي مانع از استراحت بازيکنان مي‌شدند. حتي شب آخر ما به نيروي انتظامي زنگ زديم، اما يک سرباز هم براي اين ماجرا به هتل ما اعزام نشد! يک اسکورت براي رفتن به ورزشگاه براي ما در نظر نگرفتند و 40 دقيقه‌ پشت در معطل مانديم تا وارد ورزشگاه شويم. خودم از اتوبوس پياده شدم و يک مسئول را پيدا کردم تا در را برايمان باز کند و بعد از بازي هم هيچ اسکورتي براي ما در نظر نگرفتند و متاسفانه برخي از هواداران فولاد با سنگ و چوب به اتوبوس ما حمله‌ور شدند و شيشه اتوبوس را شکستند. واقعا براي اين روش ميزباني متاسفم. اين شيشه‌اي که شکست در کنار ساموئل بود و اگر خداي نکرده قسمتي از آن سنگ به ساموئل برخورد مي‌کرد چه کسي پاسخگو بود؟
به گزارش ايسنا، او با اشاره به کسر يک امتياز از تيمش پس از شکست برابر سپاهان به دليل فحاشي هواداران استقلال، افزود: آقاي تاج و آقاي شهبازي در ورزشگاه فولاد حاضر بودند و فحاشي‌ها را شنيدند. انصافا بازي ما و سپاهان يک درصد اين هم نبود. عدالت رعايت نشد. جالب است ما در دنياي ارتباطات زندگي مي‌کنيم و همه به دنبال جمع کردن رفيق و دوست هستند، پس چرا اين اتفاقات براي ما رخ داد؟ ما فيلم اين فحاشي‌ها را هم داريم. مگر مي‌شود يک نيروي امنيتي براي ما در نظر نگيرند! به آنها گفتم ما يک اسکورت مي‌خواهيم، اما مسئولان فولاد به ما گفتند که نيروي انتظامي تقاضاي دو ميليون تومان براي اين کار کرده است. هيات فوتبال چنين پولي ندارد. جالب است آنها به ما گفتند مگر ما به تهران مي‌آييم شما از اين کارها مي‌کنيد. خدا کمک کرد که تيم ما به تهران سالم برگشت. رفتاري که در آنجا با ما شد به دور از مردانگي بود. درست نيست که همه چيز به نتيجه‌ بخواهد ختم شود.
سرپرست استقلال در ادامه با تمجيد از تيمش به دليل موفقيت برابر فولاد عنوان کرد: در اين ديدار همه بازيکنان همدل بودند و اتفاقاتي در اين ديدار رخ داد که بازيکنان به اين نتيجه‌ رسيدند که بايد حق‌شان را در زمين بگيرند. مبناي اين پيروزي برتري برابر الجزيره بود. هواداران عزيزمان بايد بدانند که ما چقدر بدبختي کشيديم تا سه امتيا‌ز را گرفتيم. فکر مي کنم که ديگر ثابت شده بازيکنان استقلال غيرتمندترين بازيکنان اين ليگ هستند. هواداران در بازي با تراکتورسازي به ورزشگاه بيايند و از زحماتي که بازيکنان استقلال در يک سال گذشته کشيده اند حمايت کنند. ما در اين فصل زحمات زيادي کشيديم و با وجود رفتن چهار ستاره از تيممان روي پاي خودمان مانديم. هيچ تيمي اين شرايط را نداشت. به اميد خدا مي رويم تراکتورسازي را شکست دهيم و اگر شد قهرمان شويم. ما راضي به رضاي خدا هستيم.
ماجدي در پاسخ به اين سوال که علي فتح‌الله‌زاده اعتقاد دارد خصوصي‌سازي استقلال منجر به عدم تمرکز آبي پوشان شده است و نظر او در اين‌باره چيست؟ بيان کرد: من فکر مي‌کنم آنچه آقاي فتح‌الله‌زاده گفت دور از ذهن نيست. با اين حال ما چند وقتي است که اين بحث‌ها را کنار گذاشته‌ايم و همه فکرمان به پيروزي‌هاي باقي مانده معطوف ‌کرده‌ايم.
او در پايان با تمجيد از عملکرد مهدي رحمتي در بازي تيمش با فولاد و اين که مهدي رحمتي مدتي کوتاه در افت به سر مي‌برد و در دو بازي اخير استقلال عملکردي درخشان داشته است، گفت: من گفته رحمتي را قبول ندارم. تمام تيم ما دچار افت شده بود. به لحاظ روحي و رواني به هم ريخته بوديم و گرنه در بهتر بودن مهدي رحمتي شکي وجود ندارد. اگر کي‌روش ملي نگاه کند او را بايد به تيم ملي دعوت کند. رحمتي به تيم ملي مي‌تواند کمک زيادي کند، اما اگر نمي‌خواهد ملي نگاه کند و سلايق شخصي را در نظر بگيرد بحث ديگر وجود دارد. واقعا رحمتي بايد چه کار کند که به تيم ملي دعوت شود؟ ما از کارلوس کي‌روش يک نگاه ويژه را خواستاريم.



تاريخ : شنبه 19 / 1 / 1393برچسب:, | 19:59 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

 

 

 

 

کریم بنزما اعلام کرد که دوست دارد در فینال لیگ قهرمانان امسال مقابل پاری‌سن‌ژرمن به میدان برود. سفیدپوشان مادرید پس از پیروزی سه بر صفر مقابل دورتموند در دیداری خانگی برای رسیدن به چهارمین نیمه‌نهایی متوالی رقابت‌ها در موقعیت خوبی قرار دارند.

این در حالی است که پاری‌سن‌ژرمن نیز با برتری سه بر صفر مقابل چلسی به استمفوردبریج خواهد رفت و بنزما تأیید کرد که امیدوار است در فینال رقابت‌ها که در لیسبون برگزار می‌شود، به مصاف این تیم برود.

وی در این باره اظهار داشت: فینال رویایی من حضور رئال مادرید و پاری‌سن‌ژرمن در این مرحله است زیرا مادرید تیم من است و پاری‌سن‌ژرمن هم یک تیم فرانسوی است.

بنزما ادامه داد: در سه دوره متوالی به نیمه‌نهایی رسیدیم. امسال عالی کار می‌کنیم و هنوز چند بازی باقی مانده است تا به فینال برسیم اما داریم به آن نزدیک‌تر می‌شویم.

رئال مادرید فردا شب در زیگنال ایدونا پارک به مصاف بورسیا دورتموند خواهد رفت.



تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 18:23 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

 

 

گلهای مسی و اینیستا در ال کلاسیکوی یکشنبه شب باعث شد که تیم بارسلونا از مرز 2000 گل خارج از خانه در لالیگا عبور کند.

ال کلاسیکوی یکشنبه شب، 2639 مین بازی تیم بارسلونا در لالیگا محسوب می شد و این تیم موفق شد با به ثمر رساندن چهار گل در این مسابقه، آمار گلهای خارج از خانه خود در لالیگا را از مرز 2000 گل عبور دهد. آبی و اناری پوشان تاکنون مجموعاً 5547 گل را وارد دروازه حریفان خود کرده اند که از این تعداد 3545 گل در ورزشگاه نیوکمپ و 2002 گل نیز در خانه حریفان به ثمر رسیده است.
بارسا به کمک این آمار و ارقام فوق العاده تاکنون 22 بار عنوان قهرمانی لالیگا را به دست آورده است که اولین بار آن به فصل 1928/29 و آخرین بار آن نیز به فصل گذشته باز می گردد. لیونل مسی، گلزن برتر تاریخ باشگاه در این بازی موفق شد گلهای 2001،2000 و 2002 بارسا را در خانه حریفان را به ثمر رسانده و با پشت سر گذاشتن دی استفانو و هوگو سانچس، به برترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو تبدیل شود.



تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 18:14 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

 

لیونل آندرس مسی ستاره باشگاه بارسلونا که به دلیل مصدومیت و دوری از میادین از رقیب دیرینه اش کریس رونالدو جا مانده بود حال با گلزنی هایش در هفته های اخیر توانسته است به صدر جدول نزدیک شود و دور از انتظار نخواهد بود که مسی به زودی جای رونالدو را نیز در صدر بگیرد
کریس رونالدو در حال حاظر با 28 گل زده در رقابت های لالیگا در صدر برترین گلزنان لالیگا جای دارد . این در حالی است که دیه گو کاستا بازیکن اتلتیکو مادرید و لیونل مسی هر دو 25 گله هستند . لیونل مسی برای گرفتن جایگاه رونالدو تنها 3 گل دیگر نیاز دارد .



تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 18:12 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

به نقل از Goal، بارسلونا به خاطر تخلف از سوی فیفا برای 2 فصل از حضور در نقل و انتقالات محروم شده است. با این وجود بارسایی ها می خواهند در هر سه جبهه با قدرت به کار خود ادامه دهند.
پدرو بعد از برد 3 - 1 مقابل بتیس در مصاحبه با AS گفت: "ما دوران سختی داشتیم، با این حال سعی می کنیم این مسئله را به فراموشی بسپاریم و روی بازی های تمرکز کنیم.

"ما بازی را کامل در اختیار داشتیم. ما آرام هستیم و بازی به بازی بهتر می شویم.

"بتیس شناخت خوبی از بازی داشت. در نیمه دوم تا حدی از فشار ما کم شد اما از کسب برد خوشحالیم. آن ها خوب بازی کردند و تا حدی بازی پیچیده شده بود. برد بهترین نتیجه بود.

"تا آخر فصل رقابت سختی خواهیم داشت. حاشیه امنیت خیلی کم است و با کوچکترین اشتباهی عقب می افتیم. هر بازی حکم فینال را دارد. "



تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 18:7 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

باشگاه بایرن مونیخ اعلام کرد: یان تیلمان کرشوف مدافع زیر 21 سال المان در تابستان با اتمام قراردادش با بتیس راهی مونیخ میشود.
کرشوف بازیکن اینده دار المان اولین بازی خود را در سال 2008 در رئال بتیس درلاریگا بازی کرد.
ماریو گومز در باره این بازیکن افزود: تجربه به من نشان میدهد او بازیکن بزرگی خواهد شد



تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 18:4 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

 

کارگيري اين تکنولوژي نبود.

به نقل از تسنيم، براي تصويب قانون استفاده از تکنولوژي تشخيص عبور توپ از خط دروازه حداقل نياز بود که 12 تيم از بوندس‌ليگاي يک و همين تعداد تيم در بوندس‌ليگاي 2 که مجموعاً دو سوم تيم‌هاي حاضر در دسته‌‌هاي اول و دوم فوتبال آلمان هستند راي مثبت دهند. با اين حال از مجموع 36 نماينده‌‌اي از اين تيم‌هاي در جلسه شب گذشته شرکت کرده بودند 9 تيم بوندس‌ليگايي و 15 تيم دسته دومي به استفاده از اين تکنولوژي راي منفي دادند.

کارل هاينتس رومنيگه، رئيس باشگاه بايرن مونيخ اما يکي از کساني بود که به استفاده از اين تکنولوژي راغب بود و به همين دليل مخالفت ساير همتايانش نارضايتي او را در پي داشت.

وي در پايان اين جلسه به خبرنگاران گفت: از نظر دموکراسي ما بايد به اين تصميم احترام بگذاريم اما ما در بايرن مونيخ از اين اتفاق متاسفيم.

هربرت فاندل، رئيس کميته داوران اتحاديه فوتبال آلمان نيز يکي ديگر از کساني بود که نسبت به ملغي شدن طرح استفاده از تکنولوژي تشخيص عبور توپ از خط دروازه ابراز تاسف کرد.

او تصريح کرد: ما داوران هميشه گفته‌ايم که از استفاده از تکنولوژي براي قضاوت بازي‌هاي استقبال مي‌کنيم. تکنولوژي به داوران براي اتخاذ مهم‌ترين تصميمات در زمين فوتبال کمک مي‌کند و کمي از انتقاداتي را که همواره متوجه آنها است مي‌کاهد با اين حال ما هم مجبوريم اين راي را بپذيريم.

مخالفت ژرمن‌ها با استفاده از تکنولوژي تشخيص عبور توپ از خط دروازه در حالي صورت گرفته است که فوتبال انگليس به استفاده از اين تکنولوژي چراغ سبز نشان داده و همچنين قرار است از آن در جام جهاني 2014 برزيل نيز استفاده شود.



تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 18:2 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

 

آندره هان ستاره جوان آگسبورگ پس از دعوت شدن به اردوی تیم ملی آلمان به منظور حضور در دیدار مقابل شیلی ابراز خوشحالی کرد و از دعوتش بسیار شگفت زده شده است.
به گزارش کانون هواداران دورتموند در ایران؛ به نقل از Sport1, آندره هان که تا 14 ماه قبل در لیگ سوم آلمان توپ می زد، اکنون با درخشش اخیر خود در تیم باشگاهیَش، توانسته ضمن معرفی خود به عنوان یکی از پدیده های این فصل بوندس لیگا، در لیست 23 نفرِ تیم ملی آلمان برای دیدار دوستانه پیش رو نیز جای گیرد. هافبک سابق تیم دسته سومی کیکرز اوفنباخ، چندی پیش با تماس تلفنی هانس دیتر فلیک دستیار یواخیم لو به اردوی مانشافت دعوت شد.
هان در مورد دعوتش به تیم ملی گفت: «موقعی که دیتر فلیک با من تماس گرفت و خبر دعوت شدنم به تیم ملی را داد بسیار بی قرار و هیجان زده بودم و بدنم می لرزید. زیرا می دانستم که این موضوع می تواند مسیر حرفه ای مرا تغییر دهد».
این هافبک 23 ساله و خوش نقش در ادامه بیان داشت: «بهتر از این نمی توانست برای من رخ دهد! من فعلا فقط برای این به تیم ملی می روم که طعم حضور در آنجا را تجربه کنم. و بسیار خوشحالم که شانس تمرین کردن با بازیکنانی با کلاس جهانی را دارم».
آندره هان این فصل نمایش خیره کننده ای در بوندس لیگا داشته و در هفته های اخیر نیز گل های مهمی را برای تیم خود به ثمر رسانده است.
گفتنی است؛ این هافبک جوان چندی پیش با شایعاتی مبنی بر علاقه باشگاههای بروسیا دورتموند و آرسنال به عملکرد خود مواجه شده بود.

 


تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 17:54 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

ه گزارش خانه ورزش و به نقل از باشگاه خبرنگاران، در شرایطی که بازار نقل و انتقالات لیگ های اروپایی در سال های اخیر بسیار پررونق شده است معاملات سنگین و میلیاردی باشگاه ها حکایت از سود سرشار و تبدیل کردن آن به نوعی از تجارت را دارد جالب است که بدانیم رکورد نقل و انتقالات با مبلغ 1000 پوند آغاز شده و هم اکنون این مبلغ پس از گذشت 100 سال با رشد 86 هزار برابر به مبلغ 86 میلیون پوند رسیده است. براین اساس در سال 1905 اولین رکورد نقل و انتقالات با حضور بازیکن ساندرلند در میدان بود و پرداخت مبلغ 1000 پوند به ثبت رسید. در سال 1961 هافبک بارسلونا در قبال 152 هزار پوند به تیم آث میلان پیوست وی توانست به این تیم ایتالیایی در کسب سه عنوان قهرمانی در سری A و یک عنوان قهرمانی در لیگ اروپا کمک کند. بارسلونا در سال 1973 رکورد جهان را شکست و کافی بازیکن تیم آژاکس آمستردام را در قبال 922 هزار پوند به نیوکمپ آورد؛ وی با باشگاه بارسلونا توانست به یک عنوان قهرمانی در لالیگا دست یابد. 2 سال پس از این، رکورد جهان باز هم شکسته شد و این بار باشگاه ناپولی ایتالیا رقم نقل و انتقالات را به یک میلیون پوند رساند و ساولدی را از بولینا به ناپولی آورد. *دیه گو مارادونا تنها یک بازیکن در جهان است که موفق شده تاکنون دوبار متوالی رکورد گرانترین بازیکن جهان را به نام خو اختصاص دهد و او کسی نیست جز اسطوره سال های دور فوتبال آرژانتین دیه گو مارادونا. مارادونا در سال 1982 از باشگاه بوکاجونیورز آرژانتین با مبلغ 3 میلیون پوند به بارسلونا رفت 2 سال پس از آن، باشگاه ناپولی با شکستن رکوردی دیگر با پرداخت مبلغ 5 میلیون پوند وی را به خدمت گرفت و وی را از اسپانیا به ایتالیا آورد. *ژان پیر پاپن در سال 1992 باز تیم ایتالیایی دیگری به نام آث میلان با جذب ژان پیر پاپن از المپیک مارسی رکوردشکنی کرد. پاپن در کسب دو عنوان قهرمانی به تیم آث میلان در سری A کمک کرد. *لوئیس فیگو در سال 2000 باشگاه رئال مادرید با پرداخت 37 میلیون پوند به رقیب و حریف قدیمی خود بارسلونا موفق شد لوئیس فیگو بازیکن پرتغالی این تیم را جذب کند و رکورد جهان را بیش از دو برابر افزایش دهد. این مبلغ اولین رکورد رئال مادرید در میان 2 رکوردی بود که تا به حال شکسته است. لوئیس فیگو به تیم رئال مادرید برای کسب 2 عنوان قهرمانی در لالیگا و یک عنوان در لیگ اروپا کمک کرد. *زین الدین زیدان رکورد بعدی رئال مربوط به خرید بازیکن فرانسوی این تیم زین الدین زیدان فوتبالیست و اسطوره ای جهان بود که با پرداخت مبلغ 45/6 میلیون پوند وی را از تورین(یونتوس) به سانتیاگو برنابئو آورد. *کریستین رونالدو در سال 2010 باشگاه رئال مادرید در ازای پرداخت 80 میلیون پوند ستاره شیاطین سرخ را از اولترافورد به برنابئو آورد رکورد کریستین رونالدو که عنوان بهترین بازیکن جهان طی چند روزه یدک می کشید باقی ماند.



تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 17:47 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

هواداران تیم ملی آرژانتین معتقدند سرخیو آگوئرو، گونزالو ایگواین و خاویر ماسکرانو، ‌سه بازیکنی هستند که می‌توانند وظیفه مسی را در زمین انجام داده و بدرخشند
سایت گل- هواداران تیم ملی آرژانتین معتقدند در صورت عدم توفیق مسی در جام جهانی، می توانند بیش از همه روی درخشش آگوئرو، ایگواین و ماسچرانو حساب کنند.
در صورتی که لیونل مسی،‌ کاپیتان ارزشمند تیم ملی آرژانتین بنابه هر علتی،‌ از جمله مصدومیت نتواند تیم کشورش را در مسابقات همراهی کند،‌ هواداران تیم ملی آرژانتین معتقدند سرخیو آگوئرو، گونسالو ایگواین و خاویر ماسچرانو، ‌سه بازیکنی هستند که می‌توانند وظیفه مسی را در زمین انجام داده و بدرخشند.
در نظرخواهی اینترنتی که توسط یک سایت در کشور آرژانتین به همین منظور انجام گرفت، آگوئرو با 42.9 درصد، صاحب بیشترین رای شد.
به این خاطر مشخص شد هوادران جانشین مسی را در چهره آگوئرو می‌بینند.
همچنین گونسالو ایگواین که تا تابستان سال جاری بازیکن رئال مادرید بود اما به ناپولی ایتالیا نقل مکان کرد نیز می‌تواند باعث آسودگی خاطر هواداران تیم آرژانتین شود.
او در این نظرخواهی 12.2 درصد رای آورده است.
سومین بازیکن خاویر ماسچرانو است که 8.2 درصد رای علاقمندان تیم کشورش را کسب کرده است.
آلبی سلسته در جام جهانی با تیم ملی ایران، نیجریه و بوسنی هرزگووین همگروه است.



تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 17:42 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

تیم‌های ملی فوتبال هلند، جمهوری چک و ترکیه همگروه شدند

مراسم قرعه کشی مرحله مقدماتی رقابتهای فوتبال یورو 2016 که به میزبانی فرانسه برگزار خواهد شد، ظهر یکشنبه در شهر نیس در جنوب این کشور برگزار شد.
در این رقابتها تغییرات زیادی نسبت به دوره قبلی اعمال شده که مهمترین آن افزایش تعداد تیم‌ها از 16 به 24 تیم است. تیم ملی اسپانیا قهرمانی دو دوره قبلی (2008 و 2012) و فرانسه میزبان رقابتها نیز در مرحله مقدماتی حضور دارند.

تیم ها در 9 گروه تقسیم شده اند که دو تیم نخست به صورت اتوماتیک جواز حضور در رقابتها را کسب می‌کنند. بهترین تیم سوم هم به صورت مستقیم به یورو 2016 صعود می‌کند. 8 تیم باقیمانده رده سوم گروه‌ها در 4 بازی رفت و برگشت پلی‌آف به مصاف هم خواهند رفت تا برنده آنها نیز به مرحله پایانی رقابتها صعود کند.

تیم ملی فرانسه در گروه I رقابتها قرار می‌گیرد اما بازی های این تیم کاملا تشریفاتی است و امتیازات آن محاسبه نمی‌شود چرا که فرانسه به عنوان تیم میزبان بدون انجام بازی‌های مقدماتی در این رقابتها حاضر است. نحوه قرار گرفتن تیم ها در 9 گروه مقدماتی به شرح زیر است:

گروه A: هلند، جمهوری چک، ترکیه، لتونی، ایسلند و قزاقستان
گروه B: بوسنی و هرزگوین، بلژیک، رژیم اشغالگر قدس، ولز، قبرس و آندروا
گروه C: اسپانیا، اوکراین، اسلوواکی، بلاروس، مقدونیه و لوگزامبورگ
گروه D: آلمان، جمهوری ایرلند، لهستان، اسکاتلند، گرجستان و جبل الطارق
گروه E: انگلیس، سوئیس، اسلوونی، استونی، لیتوانی و سن مارینو
گروه F: یونان، مجارستان، رومانی، فنلاند، ایرلند شمالی و جزایر فارو
گروه G: روسیه، سوئد، اتریش، مونتنگرو، مولداوی و لیختن اشتاین
گروه H: ایتالیا، کرواسی، نروژ، بلغارستان، آذربایجان و مالت
گروه I: پرتغال، دانمارک، صربستان، ارمنستان و آلبانی
به دلیل مسائل سیاسی ارمنستان و آذربایجان نمی‌تواند در یک گروه قرار بگیرند. به همین دلیل دو تیم اسپانیا و گیبرالتار هم نمی‌توانستند همگروه شوند.
رقابتهای یورو 2016 از 10 ژوئن تا 10 جولای 2016 در 10 شهر فرانسه برگزار خواهد شد.


تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 17:41 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

 

سرمربی تیم ملی برزیل در مورد ناکامی احتمالی تیمش در جام جهانی 2014 به شوخی پرداخته

سایت گل- لوئیس فلیپه اسکولاری سرمربی باتجربه تیم ملی برزیل روز جمعه درکنفرانسی خبری شرکت کرد و با لحن طنزآلودی در مورد ناکامی احتمالی تیمش در جام جهانی و قهرمان نشدن دراین تورنمنت حساس صحبت کرد.

او گفت:« قهرمانی در جام جهانی کار خیلی سختی نیست ولی اگر ما قهرمان جام جهانی نشویم، من به سفارت کویت پناه می برم. اگر ببازیم، اینجا یک دفتر سفارت کویت در نزدیکی است. من به آنجا خواهم رفت و پناهندگی خواهم گرفت.»
او در ادامه صحبتهایش که در جمع دانش آموزانی در شهر برزیلیا برگزار می شد ادامه داد:« باید آرامشتان را حفظ کنید. مسئولیت من برای قهرمان کردن تیم ملی برزیل در جام جهانی اغراق آمیزنیست. ما به تیمهای حریف احترام می گذاریم ولی قهرمانی در جام جهانی آنقدرها هم دشوار نیست.»

فیل بزرگ که در سال 2002 سلسائو را قهرمان جام جهانی نمود گفت:« در این شرایط کار برای قهرمان نمودن برزیل در جام جهانی آنقدرها هم دشوار نیست.»

این طور به نظر می رسد که او با خوش بینی تمام منتظر آغاز جام جهانی است و یادآوری کرده که همه چیز طبق برنامه پیش می رود



تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 17:36 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

 

کارلوس کي‌روش در نشست مطبوعاتي خود اظهار داشت: آقايان البته مسلما در درجه اول خانم ها لطف کرديد تشريف آورديد. در درجه اول افتخار دارم دستيار خود را معرفي کنم. خوش آمد مي‌گويم به او اعتقاد دارم که اهداف را در تيم ملي دنبال کنيم همان اهداف گذشته را دنبال کنيم. به عنوان بازيکن و دستيار در کنار من بوده و اولين بار در پرتغال با او کار کردم. دآکروز دستيار من است.

به نقل از فارس، وي ادامه داد: 1994 در کنار تيم ملي بود متاسفانه فرصت حضور در جام جهاني را از دست داديم. البته الان اين فرصت را داريم که بهترين دستآوردها را براي تيم ملي ايران داشته باشيم. به او تبريک مي‌گويم موفقيت او نتيجتا موفقيت تيم ملي ايران خواهد بود. اين فرصت را به او مي‌دهم.

کي‌روش ادامه داد: چند هفته‌اي وقت داريم تا تلاش کنيم کار بسيار دشواري براي آماده‌سازي در جام جهاني داريم. مطمنئا همگي شما بازي‌هاي ليگ آسيا و اروپا را تماشا کرده‌ايد که احتياجي نيست در مورد تفاوت اين دو جام صحبت کنم. تيم نيجيريه بازيکنان بسيار زيادي دارد که در اروپا هستند. بازيکنان آرژانتين تمامي در اروپا هستند. بوسني هم همين طور بازيکنان زيادي دارند که مشغول بازي در اروپا هستند. دقيقا همان سطح فوتبالي است که مي‌خواهيم بازي کنيم نه سطح فوتبال در اسيا،با آن سرعت و بازي‌هاي فشرده. دقيقا همان دليلي است که با حداقل برنامه مي‌خواهيم با آن سطح رقابت کنيم.

کي‌روش خاطرنشان کرد: مطمئنا براي اجراي اين برنامه‌ها احتياج به گذشتهاي زيادي است. گذشت از طرف باشگاه‌ها مربيان و بازيکنان. گذشته از طرف افراد نهادهايي که به ما کمک خواهند کرد. وقتي درباره تيم ملي صحبت مي‌کنيم به عنوان سرمربي از تمامي باشگاه‌ها و بازيکنان و مربيان تشکر کنم به خاطر گذشت‌ها. اما يک معنا و دليلي پشت اين برنامه خواهد بود. هدفي که ما در ذهن داريم ساده است و آن اين است که با افتخار نماينده ايران باشيم و با کسب موفقيت بازگرديم. سوال ساده‌اي مطرح مي‌شود چرا اين کار را مي‌کنيم بار ديگر مي‌گويم به خاطر اينکه شانس تيم ملي را ارتقا بخشيم. براي هواداران افتخار و لذت کسب کنيم. برنامه‌هاي ما دو دليل ساده دارد. اين دو محور اهداف ما و گذشته‌ها هستند.

سرمربي تيم ملي فوتبال افزود: روز 14 آوريل به آفريقاي جنوبي مي‌رويم اردوي 3 هفته‌اي داريم. دليل اينکه اين کشور را انتخاب کرديم ساده است چون اولين بازي ما با نيجريه است. به همين منظور اعتقاد داريم اردوي آنجا توانايي به بازيکنان مي‌دهد که با فوتبال آفريقاي جنوبي آشنا شوند. آنجا برنامه توسعه بخشي و آماده سازي خواهد بود و به بازيکنان داخلي اختصاص دارد. با 22 - 24 بازيکن در آفريقاي جنوبي حاضر مي‌شويم.مي‌دانيم که خارج از ايران بين 7-8 بازيکن در قطر و کويت و کشورهاي ديگر داريم. بعد از اين اردو چشم به 36 بازيکن خواهيم داشت. سپس از بين 36 بازيکن، نفرات نهايي را انتخاب مي‌کنيم. با تمام زحماتي که کشيده شده اردوي اتريش قطعي شده است.با توجه به تمامي مخارج و ارتباطاتي که وجود دارد 4 بازي را در اروپا ببنديم بدون پرداخت هيچ گونه مبالغي از طرف ما. بعد از اردوي اتريش به تهران مي‌آييم و پس از آن به برزيل مي‌رويم. برنامه‌ريزي که در نظر گرفته‌ايم در يک هفته آينده با 24 بازيکن به آفريقاي جنوبي مي‌رويم.



تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 17:30 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

 

علي کفاشيان درباره اينکه آيا نکونام و منتظري در اردوي آفريقاي جنوبي تيم ملي حاضر خواهند شد، عنوان کرد: همچنان در حال پيگيري اين موضوع هستيم، هنوز چيزي مشخص نيست و تلاش مي‌کنيم رضايت باشگاه الکويت و ام‌صلال را جلب کنيم.

به گزارش تسنيم، وي ادامه داد: اين دو بازيکن به دليل اينکه باشگاه‌شان به تعهدات خود عمل نکردند جدا شدند و اين موضوع کار ما را سخت‌تر کرده و بر گرفتاري‌هاي ما افزوده است. با اين حال همچنان به تلاش خود ادامه مي‌دهيم تا بتوانيم از وجود آنها استفاده کنيم.

رئيس فدراسيون فوتبال درباره اينکه کي‌روش در نشست خبري روز گذشته گفته بود پيشنهادي براي تمديد قرارداد به او نشده است اظهار داشت: من خودم با کي‌روش صحبت کردم و پيشنهاد تمديد قرارداد را به او دادم اما مشکلي که در اين ميان وجود دارد ميزان دستمزد او و دستيارانش است که ما بايد به دلار پرداخت کنيم.

کفاشيان افزود: اگر دولت کمک نکند نمي‌توانيم مبلغ قرارداد اين مربي را تامين کنيم چرا که هزينه‌ها خارج از توان مالي فدراسيون فوتبال است.

وي درباره اينکه کي‌روش تمديد قراردادش را شايعه خوانده بود گفت: اينگونه نيست و من با او صحبت کردم، به هر حال دستمزد او بايد اضافه شود و سالي 4،5 ميليون دلار بايد به او و دستيارانش پرداخت کنيم. شرايط مالي فدراسيون به گونه‌اي نيست که در اين برهه بتواند چنين پولي را به کي‌روش پرداخت کند. تاکنون نيز کار را به سختي جلو برده‌ايم اما نمي‌توانيم بيش از اين هزينه کنيم و دولت بايد به ما کمک کند.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که آيا 5 ميليون دلار براي يک سال به کي‌روش پرداخت مي‌شود تصريح کرد: اين مبلغ شامل دستمزد او، دستيارانش و پاداش‌هايي است که براي آنها در نظر گرفته مي‌شود. من از سال گذشته با کي‌روش براي ماندنش پس از جام جهاني 2014 صحبت کرده‌ام و به او پيشنهاد ماندن داده‌ام اما بزرگترين مشکلي که وجود دارد اين است که پول کافي براي تمديد قرارداد نداريم.

وي در پاسخ به اين سوال که اگر مذاکرات با کي‌روش به نتيجه نرسد و اين مربي پس از جام جهاني ايران را ترک کند چه کسي جايگزين او خواهد شد، خاطرنشان کرد: هنوز در اين باره تصميمي نگرفته‌ايم و بايد ببينيم شرايط چگونه پيش مي‌رود.

کفاشيان درباره خداحافظي مجتبي جباري از تيم ملي تصريح کرد: من در جريان اين مسئله نبودم و نيستم. هر بازيکني که کادر فني او را بخواهد بايد در اردو حاضر شود و تيم ملي را همراهي کند و اگر بازيکني از اين کار امتناع کند حکم سرباز فراري را دارد.

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: جباري بازيکن بسيار خوبي است اما اينکه از تيم ملي خداحافظي کرده من از آن بي‌خبرم و آن را نشنيده‌ام. چيزي به من اعلام نشده و کسي در اين باره چيزي به من نگفته است.

کفاشيان اضافه کرد: کي‌روش اگر جباري را بخواهد او بايد در اردو حاضر شود چرا که تمام بازيکنان بايد در خدمت تيم ملي باشند. ما با کسي تعارف نداريم و معتقديم بازيکن همانند سرباز است.

وي درباره اينکه کي‌روش گفته ديگر دلايل خداحافظي جباري براي او مهم نيست اظهار داشت: همانگونه که گفتم همه چيز به نظر سرمربي تيم ملي باز مي‌گردد و اوست که در اين مورد تصميم مي‌گيرد.کفاشيان درباره خداحافظي مجتبي جباري از تيم ملي تصريح کرد: من در جريان اين مسئله نبودم و نيستم. هر بازيکني که کادر فني او را بخواهد بايد در اردو حاضر شود و تيم ملي را همراهي کند و اگر بازيکني از اين کار امتناع کند حکم سرباز فراري را دارد.



تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 17:26 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

 

 

"ویسنته دل بوسکه" سرمربی تیم اسپانیا معتقد است حضور هواداران برزیل در ورزشگاه فشار زیادی به این تیم خواهد آورد.

بیسنته دل بوسکه
به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ویسنته دل‌بوسکه" سرمربی تیم فوتبال اسپانیا که در فینال جام کنفدراسیون‌ها مغلوب تیم برزیل شد معتقد است تیم برزیل در خانه زیر فشار طرفدارانش بسیار شکننده خواهد بود.

وی در این خصوص می‌گوید: هواداران برزیل تمام و کمال از تیمشان حمایت خواهند کرد اما ممکن است همین باعث عملکرد ضعیف این تیم شود، اما سرمربی برزیل "لوئیس فلیپ اسکوداری" نظر دیگری دارد.

دل بوسکه معتقد است برزیل به حمایت کامل طرفدارانش نیازمند است و با حمایت آنها می‌تواند به قهرمانی برسد.

وی در ادامه گفت: ما می‌دانیم چگونه با حضور پرشور هوادارانمان در ورزشگاه کنار بیاییم و حضور هوادارانمان هیچ فشاری روی ما نخواهند داشت.



تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:اسپانیا, جام جهانی , | 17:13 | نویسنده : محمد جواد ملائی |