تیم‌های ملی فوتبال هلند، جمهوری چک و ترکیه همگروه شدند

مراسم قرعه کشی مرحله مقدماتی رقابتهای فوتبال یورو 2016 که به میزبانی فرانسه برگزار خواهد شد، ظهر یکشنبه در شهر نیس در جنوب این کشور برگزار شد.
در این رقابتها تغییرات زیادی نسبت به دوره قبلی اعمال شده که مهمترین آن افزایش تعداد تیم‌ها از 16 به 24 تیم است. تیم ملی اسپانیا قهرمانی دو دوره قبلی (2008 و 2012) و فرانسه میزبان رقابتها نیز در مرحله مقدماتی حضور دارند.

تیم ها در 9 گروه تقسیم شده اند که دو تیم نخست به صورت اتوماتیک جواز حضور در رقابتها را کسب می‌کنند. بهترین تیم سوم هم به صورت مستقیم به یورو 2016 صعود می‌کند. 8 تیم باقیمانده رده سوم گروه‌ها در 4 بازی رفت و برگشت پلی‌آف به مصاف هم خواهند رفت تا برنده آنها نیز به مرحله پایانی رقابتها صعود کند.

تیم ملی فرانسه در گروه I رقابتها قرار می‌گیرد اما بازی های این تیم کاملا تشریفاتی است و امتیازات آن محاسبه نمی‌شود چرا که فرانسه به عنوان تیم میزبان بدون انجام بازی‌های مقدماتی در این رقابتها حاضر است. نحوه قرار گرفتن تیم ها در 9 گروه مقدماتی به شرح زیر است:

گروه A: هلند، جمهوری چک، ترکیه، لتونی، ایسلند و قزاقستان
گروه B: بوسنی و هرزگوین، بلژیک، رژیم اشغالگر قدس، ولز، قبرس و آندروا
گروه C: اسپانیا، اوکراین، اسلوواکی، بلاروس، مقدونیه و لوگزامبورگ
گروه D: آلمان، جمهوری ایرلند، لهستان، اسکاتلند، گرجستان و جبل الطارق
گروه E: انگلیس، سوئیس، اسلوونی، استونی، لیتوانی و سن مارینو
گروه F: یونان، مجارستان، رومانی، فنلاند، ایرلند شمالی و جزایر فارو
گروه G: روسیه، سوئد، اتریش، مونتنگرو، مولداوی و لیختن اشتاین
گروه H: ایتالیا، کرواسی، نروژ، بلغارستان، آذربایجان و مالت
گروه I: پرتغال، دانمارک، صربستان، ارمنستان و آلبانی
به دلیل مسائل سیاسی ارمنستان و آذربایجان نمی‌تواند در یک گروه قرار بگیرند. به همین دلیل دو تیم اسپانیا و گیبرالتار هم نمی‌توانستند همگروه شوند.
رقابتهای یورو 2016 از 10 ژوئن تا 10 جولای 2016 در 10 شهر فرانسه برگزار خواهد شد.


تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 17:41 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

 

سرمربی تیم ملی برزیل در مورد ناکامی احتمالی تیمش در جام جهانی 2014 به شوخی پرداخته

سایت گل- لوئیس فلیپه اسکولاری سرمربی باتجربه تیم ملی برزیل روز جمعه درکنفرانسی خبری شرکت کرد و با لحن طنزآلودی در مورد ناکامی احتمالی تیمش در جام جهانی و قهرمان نشدن دراین تورنمنت حساس صحبت کرد.

او گفت:« قهرمانی در جام جهانی کار خیلی سختی نیست ولی اگر ما قهرمان جام جهانی نشویم، من به سفارت کویت پناه می برم. اگر ببازیم، اینجا یک دفتر سفارت کویت در نزدیکی است. من به آنجا خواهم رفت و پناهندگی خواهم گرفت.»
او در ادامه صحبتهایش که در جمع دانش آموزانی در شهر برزیلیا برگزار می شد ادامه داد:« باید آرامشتان را حفظ کنید. مسئولیت من برای قهرمان کردن تیم ملی برزیل در جام جهانی اغراق آمیزنیست. ما به تیمهای حریف احترام می گذاریم ولی قهرمانی در جام جهانی آنقدرها هم دشوار نیست.»

فیل بزرگ که در سال 2002 سلسائو را قهرمان جام جهانی نمود گفت:« در این شرایط کار برای قهرمان نمودن برزیل در جام جهانی آنقدرها هم دشوار نیست.»

این طور به نظر می رسد که او با خوش بینی تمام منتظر آغاز جام جهانی است و یادآوری کرده که همه چیز طبق برنامه پیش می رود



تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 17:36 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

 

کارلوس کي‌روش در نشست مطبوعاتي خود اظهار داشت: آقايان البته مسلما در درجه اول خانم ها لطف کرديد تشريف آورديد. در درجه اول افتخار دارم دستيار خود را معرفي کنم. خوش آمد مي‌گويم به او اعتقاد دارم که اهداف را در تيم ملي دنبال کنيم همان اهداف گذشته را دنبال کنيم. به عنوان بازيکن و دستيار در کنار من بوده و اولين بار در پرتغال با او کار کردم. دآکروز دستيار من است.

به نقل از فارس، وي ادامه داد: 1994 در کنار تيم ملي بود متاسفانه فرصت حضور در جام جهاني را از دست داديم. البته الان اين فرصت را داريم که بهترين دستآوردها را براي تيم ملي ايران داشته باشيم. به او تبريک مي‌گويم موفقيت او نتيجتا موفقيت تيم ملي ايران خواهد بود. اين فرصت را به او مي‌دهم.

کي‌روش ادامه داد: چند هفته‌اي وقت داريم تا تلاش کنيم کار بسيار دشواري براي آماده‌سازي در جام جهاني داريم. مطمنئا همگي شما بازي‌هاي ليگ آسيا و اروپا را تماشا کرده‌ايد که احتياجي نيست در مورد تفاوت اين دو جام صحبت کنم. تيم نيجيريه بازيکنان بسيار زيادي دارد که در اروپا هستند. بازيکنان آرژانتين تمامي در اروپا هستند. بوسني هم همين طور بازيکنان زيادي دارند که مشغول بازي در اروپا هستند. دقيقا همان سطح فوتبالي است که مي‌خواهيم بازي کنيم نه سطح فوتبال در اسيا،با آن سرعت و بازي‌هاي فشرده. دقيقا همان دليلي است که با حداقل برنامه مي‌خواهيم با آن سطح رقابت کنيم.

کي‌روش خاطرنشان کرد: مطمئنا براي اجراي اين برنامه‌ها احتياج به گذشتهاي زيادي است. گذشت از طرف باشگاه‌ها مربيان و بازيکنان. گذشته از طرف افراد نهادهايي که به ما کمک خواهند کرد. وقتي درباره تيم ملي صحبت مي‌کنيم به عنوان سرمربي از تمامي باشگاه‌ها و بازيکنان و مربيان تشکر کنم به خاطر گذشت‌ها. اما يک معنا و دليلي پشت اين برنامه خواهد بود. هدفي که ما در ذهن داريم ساده است و آن اين است که با افتخار نماينده ايران باشيم و با کسب موفقيت بازگرديم. سوال ساده‌اي مطرح مي‌شود چرا اين کار را مي‌کنيم بار ديگر مي‌گويم به خاطر اينکه شانس تيم ملي را ارتقا بخشيم. براي هواداران افتخار و لذت کسب کنيم. برنامه‌هاي ما دو دليل ساده دارد. اين دو محور اهداف ما و گذشته‌ها هستند.

سرمربي تيم ملي فوتبال افزود: روز 14 آوريل به آفريقاي جنوبي مي‌رويم اردوي 3 هفته‌اي داريم. دليل اينکه اين کشور را انتخاب کرديم ساده است چون اولين بازي ما با نيجريه است. به همين منظور اعتقاد داريم اردوي آنجا توانايي به بازيکنان مي‌دهد که با فوتبال آفريقاي جنوبي آشنا شوند. آنجا برنامه توسعه بخشي و آماده سازي خواهد بود و به بازيکنان داخلي اختصاص دارد. با 22 - 24 بازيکن در آفريقاي جنوبي حاضر مي‌شويم.مي‌دانيم که خارج از ايران بين 7-8 بازيکن در قطر و کويت و کشورهاي ديگر داريم. بعد از اين اردو چشم به 36 بازيکن خواهيم داشت. سپس از بين 36 بازيکن، نفرات نهايي را انتخاب مي‌کنيم. با تمام زحماتي که کشيده شده اردوي اتريش قطعي شده است.با توجه به تمامي مخارج و ارتباطاتي که وجود دارد 4 بازي را در اروپا ببنديم بدون پرداخت هيچ گونه مبالغي از طرف ما. بعد از اردوي اتريش به تهران مي‌آييم و پس از آن به برزيل مي‌رويم. برنامه‌ريزي که در نظر گرفته‌ايم در يک هفته آينده با 24 بازيکن به آفريقاي جنوبي مي‌رويم.



تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 17:30 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

 

علي کفاشيان درباره اينکه آيا نکونام و منتظري در اردوي آفريقاي جنوبي تيم ملي حاضر خواهند شد، عنوان کرد: همچنان در حال پيگيري اين موضوع هستيم، هنوز چيزي مشخص نيست و تلاش مي‌کنيم رضايت باشگاه الکويت و ام‌صلال را جلب کنيم.

به گزارش تسنيم، وي ادامه داد: اين دو بازيکن به دليل اينکه باشگاه‌شان به تعهدات خود عمل نکردند جدا شدند و اين موضوع کار ما را سخت‌تر کرده و بر گرفتاري‌هاي ما افزوده است. با اين حال همچنان به تلاش خود ادامه مي‌دهيم تا بتوانيم از وجود آنها استفاده کنيم.

رئيس فدراسيون فوتبال درباره اينکه کي‌روش در نشست خبري روز گذشته گفته بود پيشنهادي براي تمديد قرارداد به او نشده است اظهار داشت: من خودم با کي‌روش صحبت کردم و پيشنهاد تمديد قرارداد را به او دادم اما مشکلي که در اين ميان وجود دارد ميزان دستمزد او و دستيارانش است که ما بايد به دلار پرداخت کنيم.

کفاشيان افزود: اگر دولت کمک نکند نمي‌توانيم مبلغ قرارداد اين مربي را تامين کنيم چرا که هزينه‌ها خارج از توان مالي فدراسيون فوتبال است.

وي درباره اينکه کي‌روش تمديد قراردادش را شايعه خوانده بود گفت: اينگونه نيست و من با او صحبت کردم، به هر حال دستمزد او بايد اضافه شود و سالي 4،5 ميليون دلار بايد به او و دستيارانش پرداخت کنيم. شرايط مالي فدراسيون به گونه‌اي نيست که در اين برهه بتواند چنين پولي را به کي‌روش پرداخت کند. تاکنون نيز کار را به سختي جلو برده‌ايم اما نمي‌توانيم بيش از اين هزينه کنيم و دولت بايد به ما کمک کند.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که آيا 5 ميليون دلار براي يک سال به کي‌روش پرداخت مي‌شود تصريح کرد: اين مبلغ شامل دستمزد او، دستيارانش و پاداش‌هايي است که براي آنها در نظر گرفته مي‌شود. من از سال گذشته با کي‌روش براي ماندنش پس از جام جهاني 2014 صحبت کرده‌ام و به او پيشنهاد ماندن داده‌ام اما بزرگترين مشکلي که وجود دارد اين است که پول کافي براي تمديد قرارداد نداريم.

وي در پاسخ به اين سوال که اگر مذاکرات با کي‌روش به نتيجه نرسد و اين مربي پس از جام جهاني ايران را ترک کند چه کسي جايگزين او خواهد شد، خاطرنشان کرد: هنوز در اين باره تصميمي نگرفته‌ايم و بايد ببينيم شرايط چگونه پيش مي‌رود.

کفاشيان درباره خداحافظي مجتبي جباري از تيم ملي تصريح کرد: من در جريان اين مسئله نبودم و نيستم. هر بازيکني که کادر فني او را بخواهد بايد در اردو حاضر شود و تيم ملي را همراهي کند و اگر بازيکني از اين کار امتناع کند حکم سرباز فراري را دارد.

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: جباري بازيکن بسيار خوبي است اما اينکه از تيم ملي خداحافظي کرده من از آن بي‌خبرم و آن را نشنيده‌ام. چيزي به من اعلام نشده و کسي در اين باره چيزي به من نگفته است.

کفاشيان اضافه کرد: کي‌روش اگر جباري را بخواهد او بايد در اردو حاضر شود چرا که تمام بازيکنان بايد در خدمت تيم ملي باشند. ما با کسي تعارف نداريم و معتقديم بازيکن همانند سرباز است.

وي درباره اينکه کي‌روش گفته ديگر دلايل خداحافظي جباري براي او مهم نيست اظهار داشت: همانگونه که گفتم همه چيز به نظر سرمربي تيم ملي باز مي‌گردد و اوست که در اين مورد تصميم مي‌گيرد.کفاشيان درباره خداحافظي مجتبي جباري از تيم ملي تصريح کرد: من در جريان اين مسئله نبودم و نيستم. هر بازيکني که کادر فني او را بخواهد بايد در اردو حاضر شود و تيم ملي را همراهي کند و اگر بازيکني از اين کار امتناع کند حکم سرباز فراري را دارد.



تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:, | 17:26 | نویسنده : محمد جواد ملائی |

 

 

 

"ویسنته دل بوسکه" سرمربی تیم اسپانیا معتقد است حضور هواداران برزیل در ورزشگاه فشار زیادی به این تیم خواهد آورد.

بیسنته دل بوسکه
به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ویسنته دل‌بوسکه" سرمربی تیم فوتبال اسپانیا که در فینال جام کنفدراسیون‌ها مغلوب تیم برزیل شد معتقد است تیم برزیل در خانه زیر فشار طرفدارانش بسیار شکننده خواهد بود.

وی در این خصوص می‌گوید: هواداران برزیل تمام و کمال از تیمشان حمایت خواهند کرد اما ممکن است همین باعث عملکرد ضعیف این تیم شود، اما سرمربی برزیل "لوئیس فلیپ اسکوداری" نظر دیگری دارد.

دل بوسکه معتقد است برزیل به حمایت کامل طرفدارانش نیازمند است و با حمایت آنها می‌تواند به قهرمانی برسد.

وی در ادامه گفت: ما می‌دانیم چگونه با حضور پرشور هوادارانمان در ورزشگاه کنار بیاییم و حضور هوادارانمان هیچ فشاری روی ما نخواهند داشت.



تاريخ : چهار شنبه 18 / 1 / 1393برچسب:اسپانیا, جام جهانی , | 17:13 | نویسنده : محمد جواد ملائی |
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد